به روشنی یک لبخند :)

زندگی یک آرزوی خوب است یک آرزوی خوب کنید و به برآورده شدنش ایمان داشته باشید همــین …

به روشنی یک لبخند :)

زندگی یک آرزوی خوب است یک آرزوی خوب کنید و به برآورده شدنش ایمان داشته باشید همــین …

به روشنی یک لبخند :)

اصلی وجود دارد که همه چیز
را به حرکت درمی آورد.
در کیمیاگری آن را روح جهان
می نامند.وقتی از ژرفای قلبت
چیزی را بخواهی به
روح جهان نزدیک تری.
روح جهان همواره
نیروی مثبتی است.

خویشتن دوستی ، پذیرفتن خیر و صلاح خود(1)

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۵۴ ق.ظ
شاید عجیب به نظر برسد ، اما بسیاری از ما نمی توانیم بپذیریم که می توانیم آنچه را که در زندگی می خواهیم داشته باشیم و این معمولا ناشی از اعتقادی ریشه دار به بی ارزش بودن است که در نخستین سال های کودکی به وجود آمده است. این اعتقاد اساسی چنین است که : " من آنقدر ها عالی و نازنین و دوست داشتنی و ارزشمند نیستم ، پس لیاقت این را ندارم که صاحب بهترین چیزها باشم. "

معمولا این اعتقاد با احساس هایی متضاد مبتنی بر اینکه خیلی هم خوب و شایسته هستید در هم می آمیزد. اگر می بینید که نمیتوانید خود را در عالیترین و شگفتی ترین موقعیت های ممکن تصور کنید ، یا اندیشه هایی از این دست به سراغتان می آید که :" من هرگز نمی توانم صاحب آن چیز شوم" یا " آن رویدادنمی تواند برای من پیش آید."شاید لازم باشد به تصویری که از خود دارید بنگرید.

تصویری که از خود دارید ، یعنی شیوه نگرش و احساسی که به خویشتن دارید. این تصویر معمولا پیچیده و چند جانبه است. برای آگاهی کامل از همه جنبه های آن ، از خود بپرسید:" همین الان چه احساسی نسبت به خودم دارم؟" و به تصویر و اندیشه هایی که به ذهنتان خطور می کند توجه کنید.

یکی از موثر ترین راه ها این است که ببینید چه تصاویری از جسم خود دارید. برای پی بردن به آن ، از خود بپرسید :"همین الان به نظر خودم چه شکلی می آیم؟" اگر خود را زشت و زخمت و چاق و لاغر و گنده و نی قلیان یافتید، بدانید که آنقدر خود را دوست ندارید تا آنچه را که لیاقتش را دارید :" بهترین چیزهای دنیا را به خود عطا کنید.

عبارت تاکیدی و تجسم خلاق ، موثرترین راه برای آفرینش تصویری مثبت تر و مطلوب تر از خویشتن است. به محض اینکه پی بردید که ، به دلیلی خود را دوست نمیدارید، از هر مجالی برای تحسین و تمجید و قدردانی از خود استفاده کنید و عباراتی مثبت و سرشار از مهر و محبت به خود بگویید. هرگاه نسبت به خود خشن و ایرادگیر بودید ، بی درنگ آگاهانه نرم تر و مهربانتر شوید. آنگاه متوجه خواهید شد که : این کار سبب می شود نسبت به دیگران نیز ملاطفت بیشتری نشان بدهید.

به آن ویژگی های خود بیندیشید که : دوست می دارید و تحسین می کنید. همان طور که دوستان خوب خود را با وقوف کامل به نواقص و نقاط ضعفشان میتوانید دوست بدارید ، خود را نیز میتوانید دوست بدارید ، خود را نیز همان گونه که هستید دوست بدارید ، و در عین حال بدانید که : در بعضی از زمینه ها نیاز به رشد و کمال دارید.

خویشتن دوستی ، احساسی نیکو و همچنین معجزه ها و شگفتی های بی شمار می تواند در زندگیتان پدید آورد.

ادامه دارد ...

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۳
ماه درخشان

تجسم خلاق

نظرات  (۷)

۰۳ آذر ۹۳ ، ۰۷:۴۰ معلم تاریخ

سلام عالی بود.

پاسخ:
پاسخ:
سلاممممممم میســـــــــــــی

سلام مهسا جونم. خوشحالم که بهت کمک کرد تو هم همیشه منو راهنمایی میکنی عزیزم.قلبای قلمبه تر:-D
خیلی پست عالی بود من عاشق این مبحثم مشتاق ادامش هستم:-)
پیشنهادمو خصوصی برات می نویسم.

پاسخ:
پاسخ:
سلااااام پرپری خودم
میسی گلمممم ... ادامشو الان زودی مینویسم .
وای با پیشنهادتــــــــ 100% موافقم . خیلی باحاله که . خب از کجا شروع کنیم؟
تو اول بگو بعد منم بگم یا با هم همزمان بگیم
ولی عالیه خوشم اومد مرسی
سلام به همه دوستان گلم ، مهسا جونم بینهایت ازت ممنونم عالییییییی بود .....
Spring عزیز از شما هم بابت این مطلب فوق العاده با ارزش ممنونم، متشکرم ، سپاسگذارم...
واقعا این دوست داشتن واقعی خود معجزه میکنه ، احساس خوب خودمون بطرز شگفت آوری رو دیگران هم اثر میزاره انگار همه دنبا میخوان جواب عشق به خودت رو بهت برگردونن...تکنیک آینه برا اینکار فوق العاده هستش هر دفعه تو آینه تونستیم به خودمون عشق بدیم وقربون صدقه خودمون بریم اگه با مقاومت خودمون روبرو نشدیم نشانگر موفق بودن مون هست....

پاسخ:
پاسخ:
سلامــــــــ به روی ماهت عادله جونمـــــــــ
آره دقیقا . عادله جون منم همیشه جلو آینه عبارت های تاکیدی میگمو به خودم عشق میدم . یادمه یه بار اینقدر گفتم اینقدر فرکانسم بالا و بالاتر رفت نزدیک بود گریم بگیره تازه اون وقت فهمیدم چه قدر از خودم غافل بودم به همه چی توجه میکنیم غیر از خودمون نچ نچ نچ
میسی عادله عزیزمــــــــــ
مرررررررسی عزیزم.منتظر ادامه نشستیم

پاسخ:
پاسخ:
خواهش می کنمـــــــــ .
spring جان تو دخملی دیگه آره؟
میخواستم فقط تشکر کنم
نه به خاطر این پست
به خاطر اینکه ...
به خاطر همه چی
شاید نشه از تو حرفام تمام حسمو برداشت کنید
ولی ممنونم

پاسخ:
پاسخ:
سلام ندا جونمــــــــــ
عسیسمـــــــ کامنتت حس خیلی خوبی بهم داد به خاطر این حس خوب متشکرم
چرا گلم حس قشنگتو درک کردم و به خاطرش خوشحالم
بله عزیزم دخترم دیگه از اسمم مشخصه

پاسخ:
پاسخ:
آره گلم . شک کردم شاید اشتباه میکنم . شاید یه پسری با روحیه لطیف :دی
آخه خود من خیلی از طبیعت الهام میگیرم واسه اسم ها ... ماه ، قاصدک
گفتم شاید یه پسری هم اینطوری هست خو :دی
چه طوری خودمو از ته دل دوست داشته باشم من به خودم خیلی نامهربانی کردم چطور خودمو همینطور که هستم با عیبام بپذیرم؟
پاسخ:
اول سعی کن به خاطر خودت به خاطر چشمایی که زیبایی ها رو میبینه دستایی که باهاش میتونی عزیزانت رو بغل کنی کاراتو انجام بدی به خاطر تک تک اینا سپاسگزاری کن.
دوم سعی کن با خودت با احترام رفتار کنی . آروم غذا بخوری . ورزش کنی
تمام اینا کم کم روت تاثیر میزاره و بدون اینکه متوجه بشی میبینی عشقت به خودت زیاد شده
و در نهایت عبارت های تاکیدی مربوط به خویشتن دوستی رو تکرار کن
اینقدر نسبت به خودت عشق پیدا میکنی که چیزایی که قبلا به نظرت عیب بوده دیگه نیست و هر روز جذاب تر از روز قبل میشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی